NAPRAW-SAM Samodzielna naprawa lakiernicza elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej.avi

NAPRAW-SAM Samodzielna naprawa lakiernicza elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej.avi

Film pokazujący jak wykonać samodzielnie naprawę lakierniczą elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej (w tym przypadku jest to błotnik), używając materiałów „AUTO-FIT”. Jest to kompletny system dostępny w sieci Castorama. Oprócz systemu typu Spray w ramach programu dostępne są również materiały lakiernicze dla profesjonalnych warsztatów samochodowych.
Video Rating: 4 / 5

{ 22 comments… read them below or add one }

suwarez22 Kwiecień 28, 2012 o

Ok. Dzięki.

Odpowiedz

borok88 Kwiecień 28, 2012 o

Próbowałem i auto tak wyglądało, że pies z kulawą nogą by nie podszedł. Polecam Ci pomalować auto pistoletem. Dobierz sobie odpowiedni lakier bezpośrednio u lakiernika (dobierze Ci lakier nie tylko wg. kodu ale też odpowiedni odcień) i najlepiej pomalować cały element a nie bawić się w jakieś głupie przejścia i blender (który kosztuje 30zł). Koszt 100ml bazy i 100 ml lakieru bezbarwnego to w lakierni około 40zł. Nie dość, że wychodzi taniej niż materiały Auto-Fit to efekt o niebo lepszy.

Odpowiedz

Kordek Lipiec 17, 2012 o

Bo żeś barok88 spartolił. Aby dobrze sprayem pomalować trzeba kupić wcześniej ze dwie puszki i poćwiczyć. Jak poćwiczyć wyjdzie dobrze. Pomalowanie całego elementu wychodzi taniej niż koszt blendera? Weź pod uwagę to że jak masz rdzę na powiedzmy dwóch błotnikach, klapie od bagażnika i tylnych prawych drzwiach to wątpię czy pomalowanie całych elementów wyjdzie taniej niż koszt blendera i lakieru w sprayu.

Odpowiedz

suwarez22 Kwiecień 28, 2012 o

A próbowałeś sprayem? wiesz może jak to w ogóle wyjdzie?

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

To nie nerwy tylko bezradność. Piszesz że ta sama technologia, a stosujesz kompletnie inną. To po co pytasz o radę jak robisz po swojemu? Tylko zamulasz wątek.

Odpowiedz

borok88 Kwiecień 28, 2012 o

Dobrałem dokładny kolor w lakierni i pomalowałem pistoletem a nie „chujnią” czyli sprayem jak na filmiku. Teraz jest ok. Nie denerwuj się tak. Będziesz dłużej żył :)

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

Wiesz co, ja nie wiem jak Ci doradzić. Piszę że temp to 20÷25 a ty jedziesz 12. Piszę że pełna technologia Autofitt a Ty robisz jakąś chujnią (Motip spray) + plus lakier bezbarwny na którym polecają szlif bazy papierem p600. Czy Ty jesteś przytomny człowieku!?! Co to ma być? Jak robisz naprawę gównem i gównianym sposobem, to masz gówniany efekt. 100 razy na filmie mówi lektor, że wskazówki dotyczą technologii Autofit. OBŁĘD.

Odpowiedz

borok88 Kwiecień 28, 2012 o

Technologia ta sama. Podkład wypolerowałem jak w instrukcji, baza (spray Motip) 3 warstwy, po godzinie 3 warstwy lakieru bezbarwnego i wygląda to gorzej niż źle :P Kolor się zgadza, ale jest matowy i szorstki w dotyku. Nie ma efektu lustra jak w oryginale. Polerowanie nic nie daje, tylka wygładza lakier. Ogólnie na puszcze lakieru bezb. pisze, że baza powinna być wypolerowana (pap. 600) ale bazy chyba się nie poleruje? A druga sprawa lakierowałem w temp. około 12 stopni.

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

Jeżeli działałeś zgodnie z technologią czyli użyłeś dokładnie wszystkich tych samych i wtedy kiedy trzeba, to nie powinno być takiego efektu. Jeśli coś tam było od innego producenta lub inna akcja to Ci nie podpowiem. Jeśli jest mat to zawsze można spróbować spolerować. Tu polecam kupić 100ml Speeda. Jak nie to Cutem poprawić. Generalnie mi jednak coś tu nie gra. Kolor OK, a lakier matowy? Podejrzewam jakieś modyfikacje poza systemowe. Mam rację?

Odpowiedz

borok88 Kwiecień 28, 2012 o

Skończyłem naprawę zgodnie z instrukcją i mam jedno pytanie. Po nałożeniu ostatniej warstwy lakieru bezbarwnego, lakier nie wygląda tak jak w oryginale tzn. nie jest błyszczący i nie odbija światła. Jest taki przymatowiony – rozumiem, że trzeba to spolerować? Pytanie jak, bo w filmiku nie jest to wyjaśnione.

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

Zdecydowanie tak! Jeszcze wrażliwsze są pozostałe składniki systemu: baza koloryzująca, podkład, lakier bezbarwny. Czym niższa temperatura tym dłuższy czas schnięcia i utwardzania. Ale w drugą stronę też nie można przesadzać. Między 20 a 25 jest najlepiej.

Odpowiedz

borok88 Kwiecień 28, 2012 o

Czyli w obecnych temperaturach 5-10 stopni, jeśli nie mam ogrzewanego garażu lepiej odpuścić naprawę i poczekać na cieplejsze dni?

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

Optymalna temperatura to 20 C. Poniżej 15 już nie, górnej granicy niby nie ma ale jak jest za ciepło to szpachla prawie natychmiast twardnieje. Podczas upałów 2 lata temu (ponad 40 C w słońcu) było ciężko, ale dało się :)

Odpowiedz

borok88 Kwiecień 28, 2012 o

A w jakiej temperaturze można przeprowadzać szpachlowanie i lakierowanie?

Odpowiedz

TheMaciejecki Kwiecień 28, 2012 o

szkoda, że castorama tak się ceni. porównywałem te same produkty w normalnych sklepach mieszalniach i jest o niebo taniej

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

O rany tylko nie to! Takie eksperymenty to można przeprowadzać na płocie. Rdzę należy bezwzględnie usunąć. Bezwzględnie!

Odpowiedz

Adnemso Kwiecień 28, 2012 o

rdze można pomalować preparatem antykorozyjnym.

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

Dokładnie to służy do wtapiania nowego lakieru bezbarwnego w stary i stosuje się go przy naprawach częściowych. Cieniowanie to wygubienie różnicy kolorów przez płynne przejście między nową warstwą, a starą, więc chyba można powiedzieć o Blenderze, że służy do cieniowania :)

Odpowiedz

Majster126p Kwiecień 28, 2012 o

dzięki wam bardzo mi to pomogło,a blender to jest rozpuszczalnik do cieniowania?? 6/6

Odpowiedz

NaprawSam Kwiecień 28, 2012 o

Najnowszy film jest tutaj
youtube.com/watch?v=Wb_q2Wzdi50

Odpowiedz

maciozw Kwiecień 28, 2012 o

Można zastosować, wtedy wzmocni się dodatkowo ochronę przed korozją. Z praktyki wynika, że bez podkładu antykorozyjnego przy zastosowaniu technologii Napraw-Sam i – podkreślam – bez modyfikacji systemu, elementy „wytrzymują” co najmniej 6 lat. Tyle czasu już jeżdżą samochody naprawiane tym systemem. Nie ma żadnych oznak żeby coś się działo złego :)

Odpowiedz

akustycznie Kwiecień 28, 2012 o

Witam! Kupiłem Państwa zestaw (dzisiaj jadę jeszcze tylko do Castoramy po bazę koloryzującą, bo trzeba było czekać, aż sprowadzą) i powoli przymierzam się do zaprawienia blacharki przed zimą. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz – czy po przeszlifowaniu rdzy do gołej blachy, przed nałożeniem szpachli nie trzeba zastosować żadnego podkładu antykorozyjnego?

Odpowiedz

Leave a Comment